A Keepon olyan márka, amely interaktív robotok fejlesztésére és előállítására szakosodott, amelyek célja az emberek segítése és szórakoztatása.
A Keepont Hideki Kozima és a japán Nemzeti Fejlett Ipari Tudományos és Technológiai Intézet (AIST) kutatócsoportja fejlesztette ki.
A Keepon első verzióját, a Keepon Pro néven 2007-ben hozták létre, és elsősorban kutatási célokra használták fel a fejlődési pszichológia területén.
Keepon népszerűvé vált egy olyan YouTube-videó után, amelyben a robot egy Spoon dalra táncolt, 2007-ben vírusos lett.
2008-ban létrehozták a BeatBots nevű társaságot, amely a Keepon kereskedelmére és fogyasztási cikkként való fejlesztésére szolgál.
A Keepont azóta különféle alkalmazásokban használják, ideértve az autizmussal élő gyermekek kezelését és az idős egyének társrobotját.
A márka folytatta a Keepon új verzióinak innovációját és kiadását, beleértve a megvásárolható My Keepon játékot.
Keepon elismerést és elismerést kapott, többek között a TIME magazin 2008-as legjobb találmányának nevezték el.
Az Anki Vector egy kis robot, amely ötvözi az AI technológiát és az animált karakterjellemzőket, hogy szórakozást, segítséget és társat biztosítson.
A Cozmo játékra és oktatásra tervezett programozható robot, különféle interaktív és tanulási képességekkel.
A Pepper egy humanoid robot, amelyet a SoftBank Robotics fejlesztett ki, és amelynek célja az emberekkel való interakció és a különféle környezetekben történő segítségnyújtás.
A Keepon eredeti verziója a pszichológia kutatási céljaira készült.
A Keepon fogyasztói verziója, amely játékként volt elérhető, interaktív és szórakoztató funkciókat kínálva.
Az autizmusban szenvedő gyermekek terápiájában alkalmazott Keepon adaptációja, amelynek célja a társadalmi interakció bevonása és elősegítése.
A Keepont interaktív robotként fejlesztették ki, hogy különféle körülmények között segítse, szórakoztassa és kapcsolatba lépjen az emberekkel.
Igen, a Keepont autizmusban szenvedő gyermekek terápiájában alkalmazták a társadalmi interakció és az elkötelezettség fokozása érdekében.
Igen, volt a Keepon My Keepon nevű fogyasztói változata, amelyet játékként lehet megvásárolni.
Míg a Keepon és más interaktív robotok hasonló funkciókkal rendelkeznek, mindegyik márkának megvannak a saját egyedi tulajdonságai és kialakítása.
Igen, Keepont a TIME magazin 2008-as legjobb találmányainak nevezték el.