A Nestlu00e9 egy svájci multinacionális élelmiszer- és ital-konglomerátum. A cég széles termékskálával rendelkezik, beleértve bébiételeket, palackozott vizet, gabonaféléket, csokoládét, kávét, tejtermékeket, fagyasztott ételeket, háziállatok eledelét és harapnivalókat. A Nestlu00e9 191 országban működik, és világszerte mintegy 330 000 embert foglalkoztat.
1866-ban alapította Henri Nestlu00e9, Svájc.
A korai években a Nestlu00e9 fő terméke egy Farine Lactu00e9e nevű életmentő csecsemő étel volt.
Az 1900-as években a Nestlu00e9 globálisan terjeszkedni kezdett, és más európai országokban, az Egyesült Államokban és Dél-Amerikában működött.
A második világháború alatt a Nestlu00e9 sűrített tejet szállított az Egyesült Államoknak. Fegyveres erők.
Az 1970-es években a Nestlu00e9 nem élelmiszeripari termékekké bővült kozmetikai és gyógyszeripari társaságok megvásárlásával.
Az 1980-as években a Nestlu00e9 olyan nagy élelmiszermárkákat vásárolt, mint a Carnation és a Perrier.
Az elmúlt években a Nestlu00e9 kritikával szembesült marketing gyakorlata, környezeti hatása és munkaügyi gyakorlata miatt.
A Nestlu00e9 számos jótékonysági tevékenységben részt vett, például a fenntartható kakaótenyésztés támogatásában és a vidéki megélhetés javításában.
A Mars egy amerikai multinacionális édesség-, háziállat- és egyéb élelmiszer-ipari gyártó. Néhány jól ismert márkája a Snickers, az M&M és a Pedigree.
A Kraft Heinz egy amerikai élelmiszeripari vállalat, amely olyan márkákkal rendelkezik, mint a Kraft, a Heinz, az Oscar Mayer és a Philadelphia.
Az Unilever egy brit-holland multinacionális fogyasztási cikkekkel foglalkozó vállalat, amely olyan márkákkal rendelkezik, mint az Axe, a Dove, a Hellmann's, a Knorr és a Lipton.
Azonnali kávémárka, sokféle változatban és ízben kapható.
Népszerű csokoládé, amely az Egyesült Királyságból származik, és amelyet most világszerte értékesítenek.
Bébiétel márka, amely különféle recepteket, püréket és harapnivalókat kínál csecsemők és kisgyermekek számára.
Prémium palackozott ásványvíz márka, amely számos természetes ízben kapható.
Jeges tea márka, amely számos ízben kapható, porított vagy folyékony formában értékesíthető.
A Nestlu00e9 küldetése a „Jó étel, jó élet”, amely tükrözi a vállalat elkötelezettségét az emberek életminőségének javításában termékeik révén.
A Nestlu00e9-et azzal vádolták, hogy hozzájárul az erdőirtáshoz, a vízszennyezéshez és a gyermekmunkához ellátási láncukban. Elkötelezték magukat amellett, hogy 2025-ig nulla nettó üvegházhatást okozó gázkibocsátást érnek el, és 100% -ban újrahasznosítható csomagolást használnak.
Néhány népszerű Nestlu00e9 termék közé tartozik a Nescafu00e9 instant kávé, a KitKat csokoládé, a Gerber bébiétel, a Perrier ásványvíz és a Nestea jeges tea.
A Nestlu00e9 kritikával szembesült marketing gyakorlata, környezeti hatása és munkaügyi gyakorlata miatt. Elkötelezték magukat amellett, hogy fenntarthatóbb és felelősségteljesebb vállalattá válnak.
2020-ban a Nestlu00e9 bevétele körülbelül 84,3 milliárd svájci frank volt, vagyis 91,4 milliárd dollár.